Close Menu

Over de campagne

Met de campagne Geef Gerust willen we alle Nederlanders laten weten dat ze aan een Erkend Goed Doel gerust kunnen geven. We laten zien dat Erkende Goede Doelen voldoen aan strenge kwaliteitscriteria, en dat toezichthouder CBF deze controleert. Daardoor weet je bij het zien van ‘Erkend Goed Doel’-logo dat het goed zit.

Zo bouwen we aan het publieksvertrouwen in goede doelen. En zorgen we dat donateurs en vrijwilligers met een gerust hart blijven doneren aan goede doelen die de wereld mooier maken.

Waar kom je ons tegen?

De campagne bestaat uit radiospots en een online campagne, ook op Facebook. Centrale spil is deze website geefgerust.nl. Daarnaast zie je Geef Gerust terug in de communicatiemiddelen van Erkende Goede Doelen. Samen laten we zien dat we werk maken van een transparante en professionele sector. 

Initiatiefnemers

De campagne Geef Gerust is een initiatief van de goededoelensector en is ontwikkeld door de brancheorganisaties Goede Doelen Nederland, Nederland Filantropieland en het CBF als toezichthouder goede doelen. De campagne is mede gefinancierd met een subsidie van het ministerie van Justitie en Veiligheid.

Kwaliteitseisen

Erkende Goede Doelen voldoen aan strenge kwaliteitseisen. Benieuwd welke dit zijn?

Register Goede Doelen

Check hier of een goed doel erkend is: