Close Menu

Donateurs aan het woord in campagne Geef Gerust

8 juni 2018

Dit weekend gaat de vervolgfase van de landelijke publiekscampagne ‘Geef Gerust aan een Erkend Goed Doel’ van start. Kern van de campagne is dat je gerust kunt geven aan een Erkend Goed Doel. Diverse donateurs laten in een filmpje weten waarom ze geven aan een Erkend Goed belangrijk vinden.

De campagne ‘Geef Gerust aan een Erkend Goed Doel’ wordt via verschillende kanalen verspreid. In de week van 9 - 15 juni wordt het filmpje via Socutera uitgezonden. Eind april deelden we via LinkedIn en Facebook al de eerste beelden van de draaidag voor dit filmpje. Nu al benieuwd naar het eindresultaat? Klik hier.  
Naast de tv-commercial worden van 7 tot 18 juni ook radio, online bannering en pre-rolls op Youtube ingezet. Op deze website zal van 8 tot 21 juni bovendien een prijsvraag te vinden zijn, waarmee je een donatie voor je favoriete Erkende Goede Doel kunt winnen.

In oktober 2017 werd de campagne ‘Geef Gerust aan een Erkend Goed Doel’ voor het eerst gelanceerd, tezamen met de uitreiking van de 500ste Erkenning aan stichting ‘Het Vergeten Kind’.

Boodschap campagne
‘Aan een Erkend Goed Doel kun je gerust geven omdat zij voldoen aan strenge kwaliteitseisen. Toezichthouder CBF controleert dit. Let daarom op het Erkend Goed Doel-logo’. Dat is boodschap van de campagne. Donateurs kunnen ervan uitgaan dat een Erkend Goed Doel bijdraagt aan een betere wereld, zorgvuldig omgaat met iedere euro en hierover verantwoording aflegt. Via deze website kun je checken of een goed doel erkend is.

Initiatiefnemers campagne
De campagne Geef Gerust is een initiatief van de goededoelensector en is ontwikkeld door de brancheorganisaties Goede Doelen Nederland, Nederland Filantropieland en toezichthouder CBF. De campagne is medegefinancierd met een subsidie van het ministerie van Justitie en Veiligheid. 

Donateurs aan het woord in campagne Geef Gerust